هواداران تیم برتون و جانی دپ

صحبت های تیم برتون در مراسم اکران انیمیشن جدید خود: فیلم های من تلخ و تاریک نیستند

 

 

تیم برتون فیلمساز برجسته آمریکایی که حالا سال هاست به همراه شریک زندگی و بازیگرش، هلنا بونهم کارتر، در لندن زندگی می کند، در جلسه مطبوعاتی ویژه فیلم تازه اش که به عنوان افتتاحیه جشنواره لندن به نمایش درآمد، گفت: "فیلم های من تلخ و تاریک نیستند."

با این حال فرانکن وینی فیلم سیاه و سفید انیمیشن سه بعدی او، در عین خلق لحظات مفرح، به مانند غالب فیلم های برتون فضای تاریک و سیاهی دارد که با قدرت خلاقه شگفت انگیز برتون خلق شده اند.

برتون سی سال پیش قصد داشت فرانکن وینی را به صورت انیمیشن بسازد اما عدم تعلق گرفتن بودجه از سوی کمپانی سونی باعث شد تا در نهایت او یک فیلم کوتاه زنده از این داستان بسازد، اما حالا سی سال بعد یک فیلم باشکوه انیمیشن خلق شده است که برتون درباره این رجوع مجدد می گوید: "من طرح هایی رو که آن موقع کشیده بودم چاپ کردم و مرتب به آنها نگاه می کردم. دان هان(مدیر تولید) هم پیشنهاد داد که دوباره روی آن کار کنیم. فکر کردن به طرح های سیاه و سفید و سه بعدی ساختن آن و همین طور فکر کردن به خاطراتم از بچه ها در مدرسه و معلم ها و والدین بچه ها که خیلی خاطرات زنده ای هستند برایم، همه و همه باعث شد که گمان کنم یک فیلم سه بعدی سیاه و سفید جذاب خلق می شود. همین طور ایده کار کردن دوباره با این چهره هایی که قبلاً در فیلم هایم با آنها کار کرده بودم، این پروژه را برایم جذاب می کرد

 

 

فرانکن وینی قصه پسری را بازمی گوید که سگش در یک تصادف کشته می شود و او تحت تاثیر درس های معلم عجیب و غریبش، می خواهد سگش را دوباره زنده کند. فیلم در واقع بسیار شخصی است و خاطرات و دنیای کودکی برتون را با تخیل او می آمیزد: "در کودکی عاشق دانشمندهای دیوانه بودم. دانشمندهای عادی جذاب نیستند. زنده کردن مرده هم در این داستان برایم جذاب نبود، خلق یک چیز تازه برای من اهمیت داشت و برای همین داستان فرانکنشتاین را دوست دارم چون درباره خلق است و فیلمسازی هم خودش یک خلق است. برای همین فیلمسازی را دوست دارم. فیلمسازی برای من تجارت و گیشه و نقدهای خوب نیست، بیشتر خلق یک چیز است."

 

مارتین لاندو بازیگر کلاسیک معروف که پیشتر هم در فیلم های برتون نظیر اد وود بازی کرده بود، در این جلسه در کنارعروسک زیبایی از نقش او در فیلم یعنی معلم غریب مدرسه نشسته بود درباره اولین برخوردش با جهان برتون گفت:" با دخترم برای تماشای فیلم بیتل جوس رفته بودیم. بعد از فیلم گفتم: خدای من! کی این فیلم رو کارگردانی کرده؟ آن موقع نمی دانستم تیم برتون کیست، اما گفتم خیلی دوست دارم با این آدم کار کنم.او قدرت تخیل فوق العاده ای دارد. در تمرین هایمان برای فیلم، او هیچ وقت جمله اش را تمام نمی کرد، چون من از میانه جمله اش می دانستم چه می خواهد. من همیشه برای کار با او آماده ام، حتی اگر وقت نداشته باشم شورتم را بالا بکشم! "

 

 

 

برتون در پاسخ سوالی درباره کار با مارتین لاندو گفت: "برای من خیلی الهام بخش است... او با هیچکاک کار کرده و کار کردن با او لذتبخش است و این فیلمسازی را برای من جذاب می کند. دیدن این آدم ها انرژی من را بالا نگه می دارد تا فیلم بسازم. من همیشه طرفدار مارتین لاندو و کاترین اوهارا بوده ام و این که کاترین در این فیلم جای چند تا شخصیت حرف می زند به این دلیل نیست که نمی خواستیم به بازیگران بیشتری پول پرداخت کنیم، فقط به این خاطر است که او خیلی شگفت انگیز است. او حتی در یک جلسه جای چند تا شخصیت حرف می زد."

برتون در پاسخ به سوالی درباره این که سی سال پیش از کمپانی سونی اخراج شد و حالا چطور دوباره با این کمپانی کار کرده است، به شوخی گفت: "یک جورهایی اخراج اخراج هم نبود... این طور نبود که تو پرانتز به من بگویند و با انگشت اشاره نشان دهند که: "تو اخراجی!" یک جورهایی به شکل دوستانه اخراج شدم! آن موقع دوره غریبی در کمپانی بود. دوره خوبی برای انیمیشن نبود و حتی چیزهای دیگر هم خوب کار نمی کرد. با این حال من این فرصت را پیدا کردم که در آن زمان با آنها فیلمی کار کنم و این خودش فرصت بزرگی بود و برای همین ممنون شان هستم."

 

 

برتون درباره ارجاع های فرانکن وینی به فیلم های کلاسیکی چون دراکولا گفت: "البته به صورت آشکار ارجاع های زیادی هست اما من نمی خواستم فیلمی بسازم که بستگی به ارجاع هایش داشته باشد. فقط می خواستم فیلمی شبیه آنها بسازم و حس آنها را داشته باشم. حالا هم فکر می کنم کسانی که آن فیلم ها را نمی شناسند باز می توانند از این فیلم لذت ببرند."

برتون درباره شباهت فضای فیلم به جایی که او در آن بزرگ شده است گفت: "بربنک جایی است که من در آن بزرگ شده ام و خاطرات آن در من خیلی قوی حضور دارد. فضای ساختمان ها و مدرسه و غیره در فیلم شبیه همان خاطرات من است. جای غریبی است. برخلاف بقیه جاهای آمریکا، خیلی تغییر نکرده است."

 


نظرات شما عزیزان:

S-depp
ساعت9:58---5 شهريور 1393
من تيم برتونو به عنوان گارداني ديوانه، تخيلي،و كسي كه ميتونه ترس رو به طنز تبديل كنه در خودم ميشناسم.. ولي روك وراست ريختش هم به همين چيزا ميخره خداييش جاني خوشگل و مرتب تره!!!good bye

"ادوارد "
ساعت0:12---20 آذر 1391
خیلی ممنون لی لی جان .

لی لی
ساعت23:05---18 آذر 1391
سلام کاکو
عالی بووووووووووود


سپی
ساعت19:10---17 آذر 1391
عالی بوووووووووووووووووووووود ادوارد
چقد تیم خوبهههههههههههههههه


"ادوارد "
ساعت9:14---17 آذر 1391
آبجی تهرونی از کلمات فارسی استفاده کن کامنت یعنی چی بگو نظر .

"ادوارد "
ساعت9:13---17 آذر 1391
نمک از خودتون لادن جون جریان این عکسو توی آپ دادگاه متوجه میشی چیه.
راستی با کدوم کاریکاتورم.؟


"ادوارد "
ساعت9:11---17 آذر 1391
ها ای لادن جون اشتباه وکنی من شاخ شیراز بیدم دیپلم هم ودارم
ها مثل اینکه ذولی هم دپیست بیده حالا بذار دادگاهش برسه براش میگم.


"ادوارد "
ساعت8:47---17 آذر 1391
مایکل اسکوفیلد میگه : any thing is possible
because impossible says im
possible
هیچ چیز غیر ممکن وجو نداره چون خود غیر ممکن هم میگه من ممکنم
در مورد طراحی وبت هم نظر دادم توی وب خودت.


"ادوارد "
ساعت8:43---17 آذر 1391
دیگه لقب برتونی برازندت میشه بلوم جان.
خیلی دوست دارم طراحی هاتو بببینم اگه سیاه و سفید باشه که دیگه محشره
منم توی آپ بعد از دادگاه حتما طراحیامو میذارم.


لادن
ساعت20:42---16 آذر 1391
من موندم چرا این پسرو<ادوارد و میگما

چرا جواب کامنتارو نمیده!!!!!!!!!!

کجائی کاکویه شیرازی؟؟؟؟؟؟؟؟؟


لادن
ساعت19:54---16 آذر 1391
راستی آقو عکسه شمارو تو فیسبوک دیدماااااااااااا

چقدررررررر بانمکیییییی

دقیقا شبیه همون کاریکاتورت هستی


لادن
ساعت19:51---16 آذر 1391
راستی بلوم جون خیر مقدم به شمااااااااا

و ادی جون آپت عالی بوددددددددد


لادن
ساعت19:50---16 آذر 1391
ذولی یکی از همون دستهایه پشت پرده بید

ای آقویه همساده کجاست الان؟؟؟؟

سپی و دلینجر توطئه وکردن


لادن
ساعت19:49---16 آذر 1391
ذولی یکی از همون دستهایه پشت پرده بید

ای آقویه همساده کجاست الان؟؟؟؟

سپی و دلینجر توطئه وکردن


لادن
ساعت19:47---16 آذر 1391
ببین کاکو

باید هر چه زودتر جلسه دادگاهو برگذار کنی<ها ای من شاکی بیدم<این ادوارد هم که فسا بید<اونجا درس وخونه<سیکل وداره


لادن
ساعت19:44---16 آذر 1391
سلام آقووووووووووو

ذولی رو فراموش نکنی که محاکمش کنیا؟
ذولی با تیلور سوئیفت فراری بوده یه مدت<شنیدم که دستگیر شدن دوتاشون با هم


لادن
ساعت19:43---16 آذر 1391
سلام آقووووووووووو

ذولی رو فراموش نکنی که محاکمش کنیا؟
ذولی با تیلور سوئیفت فراری بوده یه مدت<شنیدم که دستگیر شدن دوتاشون با هم


BlOoM
ساعت17:26---16 آذر 1391
این جمله رو باور داری:
هر چیزی امکان پذیره.
خب،پس نسبت به جوابی که توی وبم میدی،منم خبری میدم...فقط نگو هم نه هم آره..که اون وقت دیگه نمیشه جواب داد!
وبلاگمم خیلی تیره و تار کردم...گفتم تنوعی کرده باشیم!


BlOoM
ساعت17:22---16 آذر 1391
آخییییییییییی تیم برتون!
منم یه عالم طراحی از ویکتور(عروس مرده و صاحب اسپارکی)پیدا کردم....میخواستم بذارمش!
تازهشم یه خبر خوب!دیگه کم کم دارم به سبک تیم برتون مسلط میشم!پیشرفت خوبیه،مگه نه؟
چندتا هم طراحی دفعه های بعد میذارم...به سبک تیم کهاز عروس مرده وفرانکن وینیه!
تو هم از طراحیات بذار ادوارد!خیلی خوشگلن!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: ادوارد دست قیچی ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:تیم برتون,جانی دپ,هلنا بونهام کارتر,بیوگرافی,هلنا,کارتر,تیم برتون,جانی دپ,جانی,دپ,سوئینی تاد,فیلم,انیمیشن,آلیس در سرزمین عجایب,ملکه قرمز,ملکه,سیاره میمون ها,ماهی بزرگ,وبلاگ هواداران جانی دپ,وبلاگ هواداران تیم برتون,هواداران جانی دپ, لرد دپ,وبلاگ جانی دپ,وبلاگ تیم برتون,تولد,هری پاتر,عروس مرده,سایه های تاریک,کارگردان تیم برتون,بازیگر,Helena Bonham Carter,Tim Burton,Johnny Depp,bigraphy,تیم برتون و جانی دپ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به دنیای تیم برتون خوش آمدید

به دنیای خاص و پر رمز و راز تیم برتون خوش آمدید. در این وبلاگ جدیدترین اخبار، تصاویر و ویدئو از پادشاه دنیای فانتزی تیم برتون قرار میگیرد.


لینکهای دوستان

جستجوی مطالب